5 Haziran 2012 Salı

Da Vinci Şifresi [ Film İfşası ]

Da Vinci Şifresi filmini izledikten sonra böyle bir araştırma yapmak için, içim içimi yedi. Gerekse filmin ifşası, gerekse Da Vinci ve eserleri hakkında bazı şeyler sunacağım sizlere canlarım. Uzun soluklu ve dallı budaklı bir yazı olacak. Dallı budaklıdan kasıtım, sabit bir konuda kalmayıp birçok konu hakkında bilgileri başlık altında sizlere sunacağım. Öncelikle Da Vinci'nin eserlerine bir göz atalım.

 Sizlere Bu başlığımda Altın oran & Phi sayısından bahsetmiştim. Masonlar için büyük önem taşır. Çeşitli kaynaklarda Da Vinci'nin mason  olduğu iddia ediliyor ( " kendisi masondur " demiyorum yani benim görüşüm değil  ) . Belki bunun sebebi, Da Vinci Şifresi filminde anlatılanların, kilise tarafından uygun görülmemesinden kaynaklanıyordur.

Da Vinci, Altın Oran'ı ilk kullananlardan biri ve bana göre bunu eserlerine en güzel şekilde yansıtan kişidir.

Eserlerine bakalım.


Vitruvian Man yani Vitruvius Adamı.

Kendisi insan fizyolojisi üzerinde çeşitli çalışmalar yapmıştır. Bu çalışmalarını kadavralar üzerinde yapmış, dönemin papası tarafından çalışmalarına devam etmesi yasaklanmıştır. Bu çalışmalarının belge niteliği taşıdığı eseridir Vitruvius Adamı. Bu eser, Da Vinci'nin oranlara taşıdığı önemin kanıtıdır. Eserin yanındaki notlar " Oranlar kanunu " ve " İnsanın oranları " olarak eseri tanımlar. 


Son Akşam Yemeği

Santa Maria Della Grozia Manastırı'nda İsa'nın, çarmıha gerilmeden önceki gece havarileri ile yediği son yemektir. Ama farkındaysanız İsa'nın sağında ( bizim solumuzda ) bir kadın bulunuyor. İsa'nın arkasındaki ışık, kendisini eserde ön plana çıkartıyor. Filmde bu sahne ile ilgili geçen bir konuşma var.  Konuşmanın içeriğini belirteyim sizlere canlarım. İsa, bu gece "Kutsal Kâse" den  şarap içiyor. Ama masada ne bir kâse ne de bir şarap vardır. Bunun sembolize hali kadının orada bulunmasıdır. Yani Kutsal Kâse , masadaki kadındır. Kadın, Magdalalı Meryem ayrıca Mecdelli Meryem olarak bilinir. başlığın gidişatında kendisi ile ilgili birçok şey sunucam canlarım. Biz eserimize dönelim.

Bu eser, çizgi filmlerde ve birçok şekilde karşımıza çıkıyor. Birkaçını göstereyim sizlere.


Masonik işaretler ile dolu olan çizgi film serisi Simpson'lar da böyle bir sahne mevcut. Masadaki yerleşim kısmen Son Akşam Yemeği eserine benziyor. Homer Simpson'ın sağında ( bizim solumuzda ) biri bulunuyor. Giyinişi ile bir kadını andırsada erkek modeli kendisi. Ve Son Akşam Yemeği eserinde İsa'nın arkasından ışık gelmesi İsa'yı vurguluyordu. Burada Homer'ı üzerinde bulunan ışık vurguluyor.

Sizlere bu çizgi film hakkında, masonik işaretle ile dolu  olduğunu söylemiştim.


Soldan sağa doğru arkada bulunan sembolleri incelersek, en baştaki piramit içinde herşeyi gören göz ( illuminati sembolü ) , ortadaki güneş ( güneş sembolizmi ) ,  en sağdaki ise gönye pergel masonların en bilindik sembolüdür.

" Bunu niye gösterdin amına koyim ? " diyen panpalarım böylesine sembolik işaretler ile dolu olan bir filmde Son Akşam Yemeği gibi dinsel bir eser mevcut. Sizi kıllandırmıyor mu böylesi amına koyim ?


Temel Reis çizgi filminde ise bu eser böyle sahnelendirilmiş. Safinaz, Temel'in sağında ( bizim solumuzda ) yine bu sahnede bulunan tek bayandır.

Bu çizgi filmde de bazı sembolik sahneler bulunuyor.


Mesela bu sahnede 666  semboliktir. Böyle sembolik sahnelerin bulunduğu bir çizgi filmde yine Son Akşam Yemeği eserini yansıtan bir sahne vardır.


South Park çizgi filminde de böyle bir sahne mevcut.


Bu çizgi filminde de baphomet sembolü ve ayinsel bir sahne gözlerime takıldı.

Bunlar gibi birçoğu bulunabilir. Bir de araştırma esnasında Son Akşam Yemeği eserinin şöyle bir kopyası da dikkatimi çekti.


Bu resimin orjinalinden tek farkı belirginleştirdiğim alandır. Farkındaysanız bir üçgen ( piramit ) mevcut. Resimin pixelinin mükemmeliğinden üçgenin içindeki şeyin ne olduğu belirgin değil. Ama bir göz olması muhtemel. Yani başlıklarımda bahsı geçen kesimin ( örgütün veya masonların )  oynamalarıyla resim bu hali almıştır. Bu üçgen,  pagan sembolü veya illuminati sembolü olabilir. Pagan sembollerinde bu üçgen , erkeğin cinsel organını ( veya cinselliğini ) temsil eder. Bu üçgenin ters hali de kadını temsil eder. Resme kattığı anlam hakkında erkeğin baskınlığını temsil ettiğini söyleyebilirim. 

Film ile bağımsız bir şekilde Mona Lisa'yı inceleyelim. Film ifşası sırasında  Son Akşam Yemeği eserini de Mona Lisa gibi işleyeceğiz canlarım.


Bu eseri bilmeyeniniz yoktur heralde. En gizemli eserlerin başında geliyor kendisi. 


Sizlere Altın Oran'dan bahsetmiştim. Çizilen dikdörtgenler, Altın Oran'ın bu eserde kusursuzca kullanıldığının göstergesi. Bunlar gibi birçok dikdörtgen çizilebilir. 

Tablonun en önemli özelliklerinden biri, esere hiç fırça darbesi vurulmamıştır.

Mona Lisa’nın esrarengiz tebessümü, yeni doğum yapmış bir annenin gülümseyişi olarak nitelendirilmiştir bazı kaynaklarda. Ayrıca Mona Lisa’nın o zamanlar genellikle hamile ya da yeni doğum yapmış kadınların kullandığı çok ince ve saydam bir tülle boynundan aşağısını örtmüştür. " hamile ya da yeni doğum yapmış " bu ayrıntıya dikkat etmenizi istiyorum canlarım. Filmin ifşası sırasında bu vurguladığım yer bizim için büyük önem taşıyacak.

Filmin ifşasına geçelim artık. 



Filmin ilk sahnelerinde müzede bir görevli öldürülüyor. Öldürülmeden önce kendisini öldüren kişiye uğrunda ölünebilecek bir sırdan bahsediyor. Bu sırrın ne olduğunu biz duyamıyoruz. Ama bir ipucu vereyim sizlere.


Bu sırrı verdiği sırada, bu tablo ekrana getiriliyor. Tablodaki insan silüeti İsa'yı andırıyor zaten amaç onu çağrıştırmak bu sahnede. Filmin ilerleyen sahnelerinde verdiği sırrın ne olduğunu anlayacaksınız canlarım.


Bu sırada filmimizin kahramanı Robert Langdon ( Tom Hanks ) kitabı hakkında bilgi verdikten sonra bir imza günü düzenlemektedir. Sembollerin anlamları onun ilgi alanıdır. Masonik semboller & Dini semboller & İlluminati sembolleri hakkında oldukça bilgilidir.  Melekler ve Şeytanlar filminin devam filmi olan bu filmde de aynştayn modundadır kendisi.


Filmin ilk sahnelerinde, müzede görevliyi öldüren kişi Opus Dei tarikatinin bir üyesidir. Yaptığı kötülüklerden sonra kendini , İsa'nın ızdırabını çekmek amacıyla kendini cezalandırıyor. Bu bahsi geçen tarikat hakkında sizlere biraz bilgi vereyim. Katolikliğe sadık Laik iş ve meslek sahiplerini biraraya getirerek Papa’ya Vatikan dışında destek olacak varlıklı ve iyi eğitim görmüş elit bir kadroyu oluşturmak amacı ile kurulan ama günümüzde Vatikan’da en etkili olan Laik gizli örgüttür. Her ülkede örgütten sorumlu kardinal bulunmaktadır. Yakın bir tarihte bu tarikat karikatür krizi ile gündeme gelmişti. Hz. Muhammed ile ilgili alay edici karikatürler yayınlamışlardı. Neyse filme devam edelim. Bu örgüt, filmin ilerleyen zamanlarında bizlere kendilerini gösterecek.



Langdon ( Tom Hanks ) , Louvre Müzesine gelir. Müzenin tasarımı da tartışılası birşey. 


Louvre müzesinin önünde Langdon ile Yüzbaşı Bezu Fache ( Jean Reno ) arasında şöyle bir diyalog geçer.

Fache :  Piramitimizi beğendiniz mi?
Langdon : Muhteşem.
Fache : Paris'in güzel yüzündeki yara izi.

Neden böyle bir diyalog geçtiği hakkında bir fikrim yok. Ama cidden anlamlı bir konuşma. Piramit ile ilgili bir gönderme yapılıyor. 


Birbirinin  geometrik yansıması olan piramitler. Bu sahnede gereksizce bu esere yöneliyor Langdon. Filmin son sahnelerinde bu capsi hatırlatacağım sizlere canlarım. 



Filmin ilk sahnesinde öldürülen abimiz. Da Vinci'nin " Vitruvius Adamı " eserindeki şekilde yatmaktadır kendisi. Üzerinde, ölmeden önce kendisinin çizdiği pagan yıldızı bulunuyor. Kendisi pagandır. 


Sophie Neveu , müzede öldürülen abimizin "sözde" torunudur. Yani öldürülen kişi onun büyükbabasıdır. Ama hiçbir kan bağı yoktur. Filmin sonlarında bu ortaya çıkıyor. Ama şimdiden bunu sizlere söylemem pek bir anlam ifade etmeyecek. Kendisinin korunması için Sophie'nin ailesi bir kaza süsü verilerek öldürülmüştür. Sion tarikatı ( bahsi geçen tarikatı sizlere açıklayacağım başlığın gidişatında ) , Sophie'yi himayesi altına almıştır. 




Konusu gelmişken pagan ayini görüntüsü var filmde. Filmin ilerleyen sahnelerinde bu ayin sahnesi remember yapılıyor. Vereceğim 2 caps bu sahne ile ilgili. Filmin akışıyla bir alakası yoktur.


Abimizin kendisine çizdiği bu yıldız ayin sahnesinde gözümüze sokuluyor. 


Ayin sırasında abimiz, birini götürüyor. Paganizmde cinsellik oldukça önemlidir. Paganizme göre tanrı ile bir olmak ve ona ibadet etmenin en önemli yolu cinselliktir.

Filmin akışına devam edelim. 


Bu sahnelerde Tapınak Şovalyelerinin bahsı geçiyor. Tapınak Şovalyeleri, İlluminatinin temelidir.Filmde, Tapınak Şovalyelerinin kutsal toprakları savunmak için kurulduğu gerçeğinin bir maske olduğunu dile getiriyorlar. Asıl amaçlarının, İsa zamanından beri kayıp olan Kutsal Kâse'yi bulmak olduğu söyleniyor. Kutsal Kâse'nin bulunduğu söylenmiyor ama Roma'ya gidip papa tarafından kendilerine sınırsız güç tanınmış. 1300lü yıllarda Tapınak Şovalyeleri fazla güçlendiği ve bu nedenle fazla tehlikeli oldukları için Vatikan, tüm gizli tarikatları  ve Tapınak Şovalyeleri'nin şeytana taptıklarını ilan etti. Tapınak Şovalyelerinin neredeyse tamamını öldürdüler. Tarihi ise 13 Ekim 1307 Cuma günüdür. Nam-ı diğer 13. Cuma. 


13. Cuma bu şekilde gösterilmiştir filmde. Din adamları tarafından, yakılarak ve çeşitli şekillerde öldürülen Tapınak Şovalyeleri subjektif bir bakış açısıyla yansıtılmış bizlere. Bu  bakış açısıyla Tapınak Şovalyeleri , bizlere birer kahramanmışçasına gösterilmiştir.

Kutsal Kâse ve Tapınak Şovalyeleri ile ilgili biraz bilgi vereyim sizlere.

Kutsal Kase, İsa’nın kadehi olarak kabul ediliyor. Ama tarihte Sangreal Belgeleri adıyla anılan belgeler de inanışa göre Kutsal Kase ile birlikte gömülü. Belgelerin bin yıllardır Tapınak Şövalyeleri adı verilen gizli bir örgüt tarafından korunduğuna inanılıyor. Belgelerin Tapınak Şövalyeleri’ne bunca güç vermesinin nedeni, sayfalarda Kâse’nin gerçek tabiatının açıklanmasıdır. 
Tapınak Şövalyeleri’ne göre Kutsal Kâse bir kâse değil. Kâse efsanesinin yani ayinde kullanılan kadehin dahice düşünülmüş bir alegori olduğunu iddia ediyorlar. Kâse efsanesindeki ayinde kullanılan kadeh, başka bir şeyin, çok daha güçlü bir şeyin mecazi halidir. Kutsal Kâse insanlık tarihinde en çok aranan hazine olmuştur. Kâse efsanelere, savaşlara ve bitmek tükenmek bilmeyen sorulara neden olmuştur. Dikenli Taç, Çarmıhta kullanılan Gerçek Haç ve Titulus hepsi bin yıllarca aranmış ama tarih boyunca aralarında en özeli Kutsal Kâse olmuştur.  
Prieure de Sion tarikatında gül sembolü, kâse için kullanılmış bir semboldür. Gülü, Kâse sembolü olarak kullanmalarının nedeni ise gizliliktir. En eski gül türlerinden biri olan rosa rugosanın, aynı Venüs yıldızı gibi beş yaprağa ve beşgen bir simetriye sahip olması güle, kadınlıkla güçlü ikonografik bağlar sağlıyordu. Bununla birlikte gülün ‘doğru Yön’ ve yol bulmak kavramlarıyla çok yakın bağları vardı. Pusula gülü, aynı Gül Çizgisi gibi, seferilere haritalardaki boylamlara bakarak yön bulmakta yardımcı oluyordu. Bu yüzden dişi kadeh ve gizli gerçeğe götüren yıldız anlamındaki gül, pek çok açıdan gizlilik, kadınlık ve yön tayini olarak Kâse’yi tanımlayan bir sembol olarak kabul edilmişti.


Kâse aslında eski bir kadınlık sembolüdür. Kutsal Kâse, dişiyi temsil eder. Kadının gücü ve onun hayat verebilme yetisi bir zamanlar kutsaldı ama erkek egemen bir toplumda tehdit oluşturuyordu. Bu yüzden kutsal dişi şeytanlaştırıldı ve ona günahkar dendi . Havva’nın elmayı yiyerek insan ırkını çöküşe uğrattığı ‘ilk günah’ kavramı alegorik bir anlatımdı. Bir zamanlar hayat veren kutsal kadın artık düşman olmuştu.  Kâse kayıp tanrıçanın sembolüdür. Kayıp Kâse’yi arayan şövalye efsaneleri, aslında kayıp kutsal dişinin arandığını anlatan yasak hikayelerdi. ‘Kadehi aradığını’ iddia eden şövalyeler, kadınlara boyun eğdiren, tanrıçaları dışlayan, inanmayanları yakan ve paganların kutsal dişiye saygı göstermesini yasaklayanlardan korunmak için şifreli bir biçimde konuşuyorlardı. Onlara göre taşıdığı sır öyle güçlü ki, açıklandığında pek çok şeyi temelinden sarsabilirdi.

Belirginleştirerek size anlattığım yerler, filmin ana fikri denebilecek cinstendir. Şimdi " ne alaka amına koyim " tepkisi vereceğinizden eminim ama başlığın gidişatında bana hak vereceksiniz canlarım. neyse biz devam edelim. 

Gül sembolünden sizlere bahsettim az önce.


Gül bu sahnede karşımıza çıkıyor. Tapınak Şovalyeleri'nden birkaçı öldürülmeden ortadan kayboluyor ve papa, Kutsal Kâsenin bulunması için heryere ordular gönderiyor. Papanın ordusunun bu gülü bulmalarının bize yansıttığı ise Tapınak Şovalyeleri tarafından aranılanın daha önce bulunmasıdır.



Opus Dei tarikatından bahsetmiştim sizlere. Tarikatın elitleri kendi aralarında bir konuşma yapıyor. Bu konuşmada, Kutsal Kâse'nin yokedileceği iddia ediliyor. 


Bir sahnede kripteks bulunmaktadır. Araştırdığımda karşıma iki sonuç çıktı. Ya Da Vinci tarafından ya da Tapınak Şovalyeleri tarafından yapılmıştır. Gizli bilgi ve belgeleri taşımak amacı ile kullanılmıştır. 5 halkası bulunur ve her halkada alfabenin tüm harfleri vardır. Şifre çözülmeden açılmaya zorlanır ise kripteksin içindeki sirke, belgenin yazılı olduğu papirüs kağıdını eritir ve içindekine asla ulaşılamaz.


Langdon ( Tom Hanks ) ve Sophie  capste gördüğünüz Teabeng' in ( Ian McKellen ) evine gider. Aralarında hristiyanlık ile ilgili bir muhabbet dönmektedir. Bizi ilgilendirmeyen kısımları burada sizlere açıklamayacağım. Bizi asıl ilgilendiren kısım, bu muhabbetin sonunda başlıyor.


Aralarında geçen muhabbet sırasında Sophie birden atlıyor ve.

" Kim Tanrı kim insan bu soruyu soran kaç kişi öldürüldü ? " diyor. 

Tam o sırada 1 - 2 saniye içinde bu verdiğim caps görünüyor. Yani " sözde " büyükbabası.

Teabeng'in cevabı da tuhaftır haliyle.

" Tek bir tanrı oldukça onun adına cinayetler de olacaktır "

Önemli olan yere geldik canlarım. İhtiyaç molanızı verin. Yani çişinizi yapın ve içeceğinizi tazeleyin hehe.


Başlığın başında sizlerin gözünüze soktuğum Son Akşam Yemeği eseri hakkında konuşmalar geçiyor bu sahnede.

Aralarında geçen diyalogu özetleyecek olursak, masada bir kâsenin olmamasına rağmen şarabın nasıl içildiği konuşuluyor. 


Langdon ve Teabeng, kâsenin tanımı yapmadan önce erkek ve kadın sembollerinden bahsediyor. Langdon bu capste erkeğin sembolize edilişini gösteriyor. Bu başlığımda yaptığım ifşanın bir bölümünde, Rihanna'nın şeytan tarafından zorla ele geçirilmesi tecavüz niteliğinde bizlere gösterilmişti. Rihanna, üçgenin içinde gösterilmişti. Üçgenin oradaki anlamını filmin bu sahnesinde, Langdon bizlere tanımlıyor.



Langdon ve Teabang kadınlığın sembolize edilmiş halini tanımlıyor. Kadeh ile sembolize edildiğini belirtiyor abilerimiz. Yani, Kutsal Kadeh'in bir kadın olduğunu ileri sürüyorlar. Teabeng abimizin tam tabiri ile " ortaya çıktığı takdirde hristiyanlığın temelini sarsacak kadar güçlü bir sırrı taşıyan kadın demek oluyor


Teabang abimiz bizlere Son Akşam Yemeği eserini göstermişti. Şimdi, Magdalalı Meryem'i bu resimde tanımlıyor. Resimde Hz. İsa'nın sağında bulunan kadın, Magdalalı Meryem'di hatırlayın canlarım. 

Bu sırada Teabang ve Sophie arasında bir diyalog geçer.

T: Bu Magdalalı Meryem.
S:Fahişe mi?
T:O öyle biri değil. 591'den sonra klise onun adını lekeledi. Magdalalı İsa'nın karısıydı.

Teabang ve Langdon aralarında bunun teori olup olmadığını tartışırlar.


Yine ekrandaki görüntüye bakarlar. Teabang, bu eserde İsa ile Magdalalı Meryem'in üzerlerindeki elbisenin renklerini belirterek, birbirlerinin yansıma görüntüleri olduğunu iddia eder.


Teabang açıklamaya devam eder. İsa ve Meryem'in kalça kısımlarından birleşik gibi durdukları ve aralarındaki boşluğa " Kâse " şekli verildiğini ileri sürer. Ve ekler " Leonardo bize Kâseyi sunuyor ".


Magdalalı Meryem'in resimdeki yeri değiştiriliyor ve İsa'nın soluna yerleştiriliyor. 

Teabang, Meryem'in İsa'nın karısı olabileceği, Filipos İncili'nden bir bölümü okuyarak kanıtlamaya çalışıyor. Bu İncil, İsa'yı insan gibi gösteren diğer birkaç İncil gibi reddedilmiştir.

Teabang'in okuduğu kısım 

" Kurtarıcının yoldaşı Magdalalı Meryem'dir. İsa, onu tüm müritlerinden daha fazla sever ve genellikle dudaklarından öperdi " demişti. Yoldaş kelimesinin o zamanlarda "eş" ile eş anlamlı olduğunu da ekler.

İsa , kilisenin yönetimi Petrus yerine Magdalalı Meryem'e bırakmıştır. Canlarım " Petrus kim lan ? " diyeceksiniz biliyorum. Şöyle bir açıklama yapayım sizlere.



Petrus, Meryem'in başının yanındaki belirginleştirdiğim kişidir. Belkide Da Vinci'nin , havarilerin oturuş sıralamasını bu şekilde yapmasının anlamı budur.



Kutsal Kâse'nin Fransızca isminden bahsederler. Ayrıca Orta Çağ İngilizcesinden bir terimdir. 


Kelimeyi parçalayarak inceliyorlar. Böyle anlamı, Soylu Kan'dır. Bu sahnelerde, bir efsanede İsa'nın kanının bir kâsede bulunduğundan bahsediyor Teabang. Bahsetmek istediği, İsa'nın Soylu Kan'ını taşıyan bir rahimdir. Kadınların sembolize edilişini bir kadeh olarak tanımlamışlardı hatırlıyorsanız. Sizlere üstüne basa basa belirtmiştim bunu.

Teabang, İsa çarmıha gerildiğinde Meryem'in hamile olduğunu ileri sürer.


Böyle bir sahne ile bu gösterilir. Bakın aklıma ne geldi. Sanırım yapbozun parçaları birleşiyor.


Mona Lisa eserinin tanımını yaparken, " Mona Lisa’nın esrarengiz tebessümü, yeni doğum yapmış bir annenin gülümseyişi olarak nitelendirilmiştir bazı kaynaklarda. Ayrıca Mona Lisa’nın o zamanlar genellikle hamile ya da yeni doğum yapmış kadınların kullandığı çok ince ve saydam bir tülle boynundan aşağısını örtmüştür. " demiştim. 

Sizinde kafanızda şimşekler çaktı mı ? Benim çaktı. Yapboz parçalarını birlikte birleştirelim. Son Akşam Yemeği ve Mona Lisa eserlerinin sahibi Leonardo Da Vinci. Son Akşam Yemeği eserinde, Magdalalı Meryem ile ilgili bizlere mesaj veriyor. Onun varlığından, İsa ile bağlarından ipuçları veriyor. Mona Lisa eserinde ise, hamile ya da yeni doğum yapmış kadınların kullandığı tül ile bir kadın resmediyor. Bana sorarsanız aralarında böylesine bir bağ var.

Neyse canlarım filmimize dönelim.


Teabang, İsa çarmıha gerildiği sırada Meryem'in kendi güvenliği ve İsa'nın doğmamış çocuğunun güvenliği için oradan, kutsal topraklara kaçtığını  oradan da Fransa'ya geldiğini söyler. 


Filmde, İsa'nın kızının doğum sahnesi bu şekilde gösterilmektedir. Doğru duydunuz canlarım İsa'nın bir Kız'ı  olduğu ileri sürülmüştür. Neden böyle sembollerin bulunduğu takozların üzerine çıkıpta doğum yaptığı hakkında bir fikrim yok. 

İsa'nın kızının adının Sarah olduğu ileri sürülüyor. 

Son Akşam Yemeği’nde İsa ile Magdalalı Meryem bir çiftti. İkisinin evli olması, bekar İsa’dan çok daha mantıklıydı. Çünkü İsa bir Yahudi’ydi ve Yahudilerin sosyal kültürü yetişkin bir erkeğin bekar kalmasını yasaklıyordu. Nag Hammadi yazıtlarında da ‘Ve Kurtarıcı’nın yoldaşı Magdalalı Meryem’dir’ diye geçiyor. Ve Aramice’de ‘yoldaş’ kelimesi eş anlamında kullanılıyor.

Böylelikle anlatılanların doğruluk payı olabilir.


Langdon abimiz konuya atlıyor hemen. Ve durum karmaşıklaşıyor. Paganizmden bahsediyor. Eğer İsa'nın kızı varsa , " Paganlıkta kadınlara cennete giden bir yol olarak tapınılırdı  ama modern kilisenin bu konuda tekeli var , insan için tek kurtuluş İsa'dır " diyor.


Yukarıdaki açıklamama bakın canlarım. Paganlıkta kadınlara cennete giden yol olarak tapınılırdı demiştim. Bu yüzden kilise için, kadınlar büyük tehlike oluşturuyordu. Katolik Engizisyonu ( Katolik mahkemesi ) , " Cadı'nın Balyozu " adında bir kitap yayınlar. Papazlara, kadınların nasıl tespit ve işkence edilip nasıl öldürüleceğini anlatıyordu. " Cadı Avı " başlığı altında bazı kaynaklara göre binlerce bazılarına göre milyonlarca kadın öldürülmüştür. 

Teabang , " İsa'nın tahtının bir kız çocuğuna kalmış olabileceğini bir düşünsene " der. Sion tarikatından sizlere bahsetmiştim. Filmde Sion tarikatı, Sophie'yi koruma altına almıştı. Filmin sonunda Sophie, İsa'nın soyundan geldiğini öğreniyor. Yıllar boyunca bu tarikat bu yüzden Sophie'yi koruyor. Az önce üzerine basa basa " Filmde " vurgusunu yaptım. Çünkü bu tarikat filmde İsa'nın soyunu koruyor. Ufak bir araştırma yaptım. Bu örgütün bir Mason örgütü olması beni şaşırttı açıkçası. 

Neyse filme dönelim.


Opus Dei tarikatının elitleri kendi aralarında konuşuyor. Magdalalı Meryem'in lahitini yok etmeyi planlıyorlar. Böylelikle Sophie'nin İsa soyundan geldiği kanıtlanamayacaktı. DNA testi yapılamayacaktı yani. Aklınızda soru işareti kalmıştır " bu tarikatın derdi ne bunlar neden İsa'nın soyunu ortadan kaldırmak istiyor ? " diyen panpalarıma cevap vereyim. Onlar, İsa'nın tek kurtarıcı olduğunu savunuyorlar ve soyundan başka biri ortaya çıkarsa ki hele de bu bir kadınsa ortalığın karışacağını düşünüyorlar. Zamanında " Cadı Avı " altında yapılan katliamı yapan bir grup için, küçük bir azınlığı ortadan kaldırmak oldukça kolaydır. 

Bu sahnede çok önemli bir ayrıntı daha var. Beyaz saçlı elit abimiz " Bizden önceki konseylerin yaptığını yapacak mısın ? " diyor. Kastettiği, önceki konseylerin İsa'nın soyundan gelenleri ortadan kaldırmıştır. Sophie'nin de bu şekilde ortadan kaldırılıp kaldırmayacağını soruyor. 

Diğer abimiz de cevap veriyor.  " İsa, insanlığın daha iyi olması için hayatını feda etti. Belki, torunlarının kaderi de budur " diyor. Yani Sophie'yi öldürebileceğini söylüyor.


Magdalalı Meryem'e ne olduğu konuşuluyor yine Sophie, Teabang ve Langdon arasında. Teabang anlatıyor " Magdalalı Meryem hayatının geri kalan kısmını saklanarak geçirmiş. Ama müfritler onu takip etmiş. Ölümünde bile. Varoluşunun kanıtı silmek istediler. Ama şovalyeler hep onunlaydı ( Tapınak Şovalyeleri ) ... zamanla unutulana kadar Lahit ve Kutsal kase saklandı. "


Bu konuşma sırasında Langdon bir ipucu bulur. 


Bulduğu ipucunda yazılar tersten yazılmış. Aynştayn panpalarım atlamasın " belki ters tutuyordur eheheheee " diye. Bayadır küfretmiyorum birikmişim var basarım küfürü . Ciddi birşey anlatıyoruz burda amına koyim. Al işte yine küfür ettirdiniz hehe. 

Bir ayna yardımı ile yazılanları okur. Aslında tersten yazılması bana pek normal gelmedi. Teabang, bu tersten yazılmış yazıların Leonardo'nun bir yöntemi olduğunu söylüyor. Ama genelde ilahi olmayan bazı dinlerin ritüelleri bu şekildedir. Onlar ile ilgili bir bağlantısı olabilme ihtimali geldi aklıma. Herneyse. Yazılanları aynen size aktarıyorum.

" Papa, şovalye gömmüş Londra'da. Kutsal gazap cevap olmuş ona. Ara küreyi, kabire ( mezara ) aitti. Güldendi teni , döllenmişti rahmi. "

İnci'de yazılan şiirler gibi bitti sonu hehe. Özet olarak, yazıda bahsı geçen şovalyelerin, Tapınak Şovalyesi olduğu ve Magdalalı Meryem'in Kabrinin 'de bu şovalyeler ile Londra'daki Mabet Kilisesi'nde olduğu anlaşılıyor.


Bahsı geçen Tapınak Şovalyeleri'nin kabirlerinin olduğu Mabet Kilisesi'ne geldiler.


Kilisede aradıklarını bulamadılar ve birkaç olay başlarına geldi. Bu olaylara ve ayrıntılara başlıkta yer vermiyorum canlarım. Zaten bahsedeceğim konu uzun ve gereksiz şeyler ile sizleri meşgul etmek mantıklı olmaz. 

Yürüdükleri sırada Langdon birşey söylüyor. " Aradığımız şovalye , Sir Isaac Newton. Hayatının çalışması, kilisenin öfkesine maruz kalan yeni bilimler yarattı. Yer çekimi. Aynı zamanda Tarikat'ın büyük üstadıymış."  ( Tarikat'tan kasıtı Tapınak Şovalyeleri ) diyor. Ve ekliyor. " Papa değil, Pope şovalye gömmüştü Londra'da. ( bulduğu ipucu ) Newton'ın cenazesini, meslektaşı ve yakın arkadaşı Alexander Pope yönetmiş. " 


Newton'ın mezarını bulurlar. Ve buldukları ipucunda bir kürenin bahsi geçiyordu. Dur dur hatırlatayım hemen.

Papa, şovalye gömmüş Londra'da. Kutsal gazap cevap olmuş ona. Ara küreyi, kabire ( mezara ) aitti. Güldendi teni , döllenmişti rahmi. "


Küreyi bulmuş olabilirler mi?


Langdon, kripteksi açıyor ve içindeki papirüs kağıdını inceliyor.

Papirüs kağıdında yazanlar " Kutsal Kâse Roslyn'in altında. Bıçak ve kadeh bekçidir ona. Şaheserler süsler yatağını. Uzanmış sonsuz bir huzurla, seyrederken yıldızı, semayı " yazıyor.


Ek iş olarak aynştaynlık yapan Langdon, papirüsteki ipucunu hemen anlıyor ve capste gördüğünüz mekana yani Roslyn Chapel'a gidiyorlar. 

Meraklı biriyim biliyorsunuz amına koyim. Roslyn Chapel hakkında yine ufak çaplı bir araştırma yaptım. Karşıma çıkanlara bu kez pek şaşırmadım.  Çünkü bu başlık için araştırdığım birçok konuda karşıma hep Masonlar çıktı. Bu eski kilisenin de masonlar ve Tapınak Şovalyeleri tarafından kullanıldığını öğrendim. Mimarisi, Süleyman Tapınağı ve Herod Tapınağı'na birçok yönden benziyor. Ama kapladığı alan olarak onlardan oldukça küçük. 

İçeri girip, gizli bir odaya giriyorlar. Burada Sophie ile ilgili , Sion tarikatının tuttuğu kayıtlar mevcut. Sophie, ailesinin kasıtlı olarak öldürüldüğünü, bu yaşına kadar büyükbabası olarak bildiği kişi ile kan bağı olmadığını ve kendisinin İsa'nın soyundan geldiğini öğrenir. Ben, sizlere bunları daha önceden belirtmiştim. Bunlar bizim için pek fazla önem taşımıyor. Olayın gidişatının daha kolay anlaşılabilmesi için, olayın gidişatı sırasında bu bilgilerin verilmesi daha doğru haliyle.


Yaşlı bir kadın beliriyor. Langdon " Kimsiniz siz ? " diye bir soru yöneltiyor kendisine. Kadın cevap veriyor " Benim pek çok ismim var. Muhafızlar, gardiyanlar ya da Siyon Tarikatı. Ama senin için Sophie seni büyütenin ( sözde büyükbabası ) yakın arkadaşlarıyız ( o da bizim tarikatımızdan diyor işte ). Şimdi, Tarikat seni korumak istiyor. Ailemizi ( İsa'nın soyunu ) her zaman koruduğu gibi korumak istiyor. Seni bir daha göremeyeceğimi bile bile senden bir kez vazgeçtim. Ben senin büyükannenim Sophie ( kendisinin de İsa'nın soyundan geldiğini belirtiyor yani gerçek büyükannesi ) . Evine hoşgeldin çocuğum. " diyor.

Gelelim filmin son sahnesine.

" Kutsal Kâse Roslyn'in altında. Bıçak ve kadeh bekçidir ona. Şaheserler süsler yatağını. Uzanmış sonsuz bir huzurla, seyrederken yıldızı, semayı

Hatırladınız mı bu sözü canlarım ? Papirüsteki ipucu. Henüz Magdalalı Meryem'in kabirini bulamadılar. Aynştayn abimiz Langdon, kabiri arıyor. Bakalım bulabilecek mi? Reklamlardan sonra hehe. 

Sizlere bir caps göstermiştim hatırlıyor musunuz ? Filmin başında özellikle demiştim sizlere hatırlatacağım bu capsi diye. Hangi capsti o ? Hatırlayan yok mu amına koyim ? Neyse hadi bendensiniz yine.


Bu capsten bahsediyorum. Langdon gereksiz bir şekilde bu esere yönelmişti hatırlarsanız.


Şimdiki sahnede uzaktan gösteriyor bunu. Ama bir fısıltıyla.

" ...şaheserler süsler yatağını ... "


...Uzanmış sonsuz bir huzurla, seyrederken yıldızı, semayı. "


Az önceki capste yukarı bakıyordu. Bazı panpalarım  diyecektir " bu nereden, yukarı bakıyor amına koyim ? " verdiğim son capse bakarsanız anlarsınız canlarım. Hâlâ anlamayanlar varsa, 3 caps geri gitsin. Cam ile yapılmış ters piramidin üzerinden bakıyor. 


Filmimizin son sahnesi. Magdalalı Meryem'in Lahiti yukarıdaki capste tepeden baktığımız piramidin altında bulunuyor. Yani tam olarak Louvre Müzesi'nin altında.


Evet canlarım filmimizin ifşası bu kadar. Film fazlasıyla karmaşık. Sizlere filmi, en sade şekilde anlatmaya çabaladım. Bazı gereksiz olaylara bu nedenle değinmedim. Filmde çok nadiren kendi görüşlerimi belirttim. Çünkü film sürekli bir görüş üzerine kurulu. Objektif bir film değil malesef. Subjektif bir bakış açısıyla önümüze sunuluyor film. Filmde olanlar sanki, tamamen belgelerle kanıtlanmış ve teori olasılığı asla olmayan bilgiler gibi bizlere sunuluyor. Filmdeki birçok şey tam anlamıyla kanıtlanmamıştır. Yani bu dip notu eklemeliyim ki filmdekilere körü körüne inanmayın. Aklınızda soru işareti oluştu ise mutlaka araştırın. Benim elimden geldiği kadarıyla sizlere bazı şeyler sundum. Bir günümü sadece bu film ifşası ve bazı araştırmalar için harcadım. Beğeneceğinizi umuyorum. 

Sağlıcakla kalın canlarım.

Özet : Vinç.


27 yorum:

  1. güzel olmuş lan devamını bekliyorum

    YanıtlaSil
  2. belki ters tutuyordur eheheheee

    YanıtlaSil
  3. oha amk ek iş olarak aynştaynlık yapıyor hehe.

    en büyük destekçin

    gunss n roses

    YanıtlaSil
  4. sen delirdin mi amk ben okumaktan bıktım sen yazmaktan bıkmadın helal olsun valla :D

    YanıtlaSil
  5. dizilerede yönelsen sevinirim panpa breaking bad dizisinde 5-6 tane gördüm normal seyretmeme rağmen ondan başlayabilirsin

    YanıtlaSil
  6. Türkiyede şu an yayınlanmakta olan çizgi filmlerdeki bu tür işaretlere yer verenleri ifşa etmekde lazım

    YanıtlaSil
  7. sen istediğin kadar çabala hem bilsek ne olacak durdurabilirmiyiz ? yok
    korunabilirmiyiz ? yok
    ben şahsen arkadaşlarımıda bilinçlendirdim ama peki napacaz etkilenmemek için dediklerinde sus pus oluyorum çünkü yol dine sarılmaktan geçiyor ama laiklik diye beynimize bi bok soktular istedikleri gibi bizi yönetiyolar

    YanıtlaSil
  8. İfşa etme olayı ve düşüncelerin güze,ama bir çok bilgi yanlışı var.Yanlış anlama seni suçlamıyorum çünkü bu hata senin değil,doğruları yazması gereken ama yazmaya çekinen yazarların ve profesörlerin hatası.eğer gerçekten birşeyler öğrenmek istersen ulaş bana

    YanıtlaSil
  9. la olum sen bu olayların bazılarını kişileri falan internetten araştırıyosun ama internetteki herşeyin doğru olduğuna kendini inandırabiliyomusun

    YanıtlaSil
  10. Merak ediyorum da gercektende Meryemin lahiti Louvre muzesinin altindami ??????

    YanıtlaSil
  11. yani bu kutsal kase bir kadın aslında ve hristiyanlığı sarsabilecek birşey biliyor ve bu kadını bulurlarsa öldürecekler acaba gerçekten böyle biri var mı ve varsa nerde acaba gerçekten çok ilginç şeyler var hayatta.Bu Da vinci'de kesinlikle birşeyler var.

    YanıtlaSil
  12. bilader sana birşey söyleyeyim ismimi gizleyip yorum attım daha gizlemiyecem sen olum bu zekanı kullan mutlaka basına çık senin acilen siyasette önemli yerlere gelmen lazım çok zeki çok akıllı bir kardeşimsin senin sayende epeyi bilinçlendim hakkını helal et

    YanıtlaSil
  13. Kutsal Kase "Kutsal Ahit Sandığı" olmasın çünkü masonlar piremitte en üst kısmı hep bir göz en yüksek güç olarak nitelendirir ve buna bağlı olarak kablosuz enerji dağılımı Hz.Musa ya bahşedilen Kutsal Ahit sandığıdır frevunun parçalanması ve hz musanın kaçısı sonrasında yok olan ve bi daha haber alınamayan sandık. Bu arada o şifreler hrsitiyanlığı kökünden yok edebilecek olan Barnabas İncilinin bulunması nı vurgulayan bir caps var yukarıda İsanın soyundan gelen kız gibi.

    YanıtlaSil
  14. ben bişi alamadım lan, yani neyi ispatlamaya çalıştığını . benim anladığım şu : son akşam yemeğinde isanın solundaki avrat isanın annesi , ama isa annesini beceriyor çünkü kadeh o , başka kadeh yok , kadeh kadın demek , isanın anasın tekrar doğum yapıyor, mono lisada gülümsüyor,
    bu mudur?

    YanıtlaSil
  15. galeri blue iyiydi :D

    YanıtlaSil
  16. filmleri ben bu kadar neden derin düşünemiyorum :=) güzel araştırma olmuş boşluğa düştüm nasıl lazımsa :)

    YanıtlaSil
  17. Tam bir Michael Sikkofield üslübu tamamiyle onun özentisisin seni zavallı ergen

    YanıtlaSil
  18. şunu da eklemek isterim..
    mona lisa tablosu bir erkeği simgelemektedir. ben bir deşifreciyim.illuminati ile ilgileniyorum..
    davincinin 20senelik yardımcısı olan "mon salai" davincnin gözdesidir. ve davinci mon salaiye "benm küçük şeytanm" diye hitap eder mona lisa tablosunun arkasında ki köprü şeytanın köprsü diye anımsanır ve 1472'de yıkılmıstr. mona lisa tablosunu arastran bir fotoğraf bilimci o köprünün altında 72 sayısını bulmustur..

    devamını öğrenmek.isterseniz
    Mona lisa tablosunun sırları belgeselini izleyebilirsiniz..

    YanıtlaSil
  19. Hacı sen İsa'nın yahudi olduğunu öne sürerek yahudi toplumunda evlenmesi vs. gerekli, adetten diye bazı kanılara varmışın ama Hz. İsa Hıristiyanlığı getiren ve yahudiliği fesheden bir şeriatle gelmiştir; şimdi ben burdaki zinciri çıkartıyorum aradan ve teorilerin güme gidiyor; ama yine de emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Arkadaşım Da Vinci Şifresi için "Melekler ve Şeytanlar filminin devam filmi olan bu filmde" diye yorum yapmışsın da, durum tam tersi. Burada ufak bir düzeltme yapmakta fayda var.

    YanıtlaSil
  21. bunları okumak yerine kitabını okuyun

    YanıtlaSil
  22. Üç makaleni okudum üçünde de birbirinden büyük hatalar olduğunu ve çok fazla paranoya içerdiğini gördüm. Birinin elinin tesadüfen aldığı bir şekli birşeylere benzeterek bu yolda ilerlemek mümkün değildir. bu makalede bile 7-8 kere zikrettiğin "araştırdım" eylemini keşke biraz da tarih hakkında yapsaydın da vakit ayırdığımıza deyseydi.
    Hiç birşey yapamadın bari filmin hikayesini kurgulayan adamı araştır. Hadi onuda yapamadın bari devam filmi dediğin iki filmin sırasını bari çözseydin be kardeşim.
    Üç makale bana yetti bir daha sitene uğrayacağımı zannetmiyorum. Tamam başka sitelerde de sana yakın üsluplar kullanan arkadaşlar var ama elle tutulur yazılar yazıp okuman için teşvik ederek o üslubu kullanıyorlar. Ben haybeden küfürlerini okumak için birinin sitesine girmek istemem ki!

    Umarım biraz daha ileri safhalarda daha sağlıklı yazıların olur.

    Not: Biraz da Türkçe çalış istersen, omadı yazılarını word ile yaz o senin yerine dilbilgisi denetimi yapar, böyle çok itici oluyor.

    YanıtlaSil
  23. Osuruk adam hiçmi üşenmedin filmden kareleri almıssın yorumlamıssın zaten herkesin izlediği yada kitabını okudugu seyi ben yaptım diye böbürleniyosun :DDD

    YanıtlaSil
  24. 2012den berıdır bırseyler yazmamıssın acıkcası bırsey mı oldu sana dıye tedırgınım, yazılarınıyenı kesfettım gayet guzel yazmıssın tebrık ederim. e postan yok mu acaba olan biri verebilir mi admin ile konuşmak istiyorum. adminle görüşen veya konuşan varsa bu yorumun altına yorum yazabılır mı tesekkurler

    YanıtlaSil
  25. Kaliteli 2017 turk porno sitesi en yeni videolar

    TIKLAYIN=====> 2017 turk pornolari indir



    TIKLAYIN=====> 2017 swinger turk pornolar



    TIKLAYIN=====> Yeni cekim ifsa seks videolari



    TIKLAYIN=====> 2017 kizlik bozma turk videolari



    TIKLAYIN=====> Yeni ifsa amator videolar



    TIKLAYIN=====> 2017 liseli turk pornolar



    TIKLAYIN=====> Nete düsen türk ensest videolar








    Türk Pornonun En Kaliteli Adresi

    TIKLAYIN=====> http://sakirabi.com

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil