19 Haziran 2012 Salı

Evrim Teorisi & National Geographic

National Geographic , güvenilir ve sağlam bir kaynak olarak görünüyor ambalajı itibari ile. Cidden öyle mi yoksa bir kesime hizmet ediyor mu acaba ? Eğer benim gibi, düzenli olarak takip ediyorsanız aklınıza muhtemelen böyle bir soru takılmıştır. Sık sık belgesel izliyorum Nat Geo Wild ( National Geographic Wild işte amına koyim hehe ) kanalında. Şuana kadar dikkatimi çeken bir şey olmamıştı herhangi bir yayınlarında. Ne olabilir ki zaten amına koyim 7/24 hayvanlar ile ilgili belgeseller gösterimde. Hayvanlar hakkında yanlış bilgiler verse pek siklemem açıkçası.

Ama yakın bir zamanda izlediğim " Dünya : Bir gezegenin öyküsü " adındaki program beni iyice kıllandırdı. Hani şu hep savunulan " Evrim Teorisi " var ya , belgesel boyunca bu teorinin ışığında bilgiler veriyor bu belgesel. Neymiş efendim, yok bu hayvan öyleydi evrim geçirdi böyle oldu. Yok efendim biz maymunduk,  5 çayından önce aceleyle insan olduk çaya yetiştik gibi zırvalar. He amına koyim pokemonuz biz ya zaman geçtikçe evrimleşip gelişiyoruz. Hatta evrimin bariz kanıtı Pikachu'dur. Raichu'ya dönüştü kendisi.Başlığın gidişatında, belgeselde bizlere " gerçek " diye sunulan şeylerin ne kadar aptalca olduğunu göreceksiniz canlarım.

Bu başlığımda National Geographic hakkında sizlere birkaç şeyden bahsetmiştim. Aynı şekilde , bu başlığımda da biraz bahsedeyim sizlere.


Logoya dikkat etmenizi istiyorum canlarım. Çerçeve. " Çerçeve ne ifade edebilir ki amına koyim paranoyak mısın ? " paranoyak değilim de sen gerizekalı mısın güzel kardeşim biraz mantık yürüt. National Geographic'in , bizlere gösterdikleri şeyler sadece çerçevenin içindeki kısım. Yani onlar, bize sadece bilmemizi istedikleri şeyleri gösteriyorlar.  Kısaca, onların belirledikleri pencereden hayata bakmamızı sağlıyorlar.

Bu bahsettiğim belgeseli sizlere sunayım öncelikle canlarım. Dünya : Bir gezegenin öyküsü alt yazılı bir şekilde izleyebilirsiniz. Tam 1.5 saat sürüyor belgeselimiz. Zamanınız varsa izlemenizi öneririm, izlemeseniz de kronolojik sırayla önemli bir kaç bilgi vereceğim. Başlığın altında, sadece bizi ilgilendiren kısımlardan sizlere bahsedeceğim canlarım. Bizi ilgilendiren kısım ise, belgesel niteliğinde bir videoda evrim teorisinin varlığının aşılanmaya çabalanmasıdır. 

İçeriği incelemeden önce belgeseli genel olarak tanımlayım sizlere. Birçok tanım sırasında" evrildi  - evrimleşti - evrim geçirdi " kalıpları oldukça sık kullanılıyor. Oluşumların hepsi rastlantısal olarak nitelendiriliyor. Aklı olan insan demez mi acaba " bu kadar rastlantı da fazla olmuyor mu amına koyim " bence der. Haliyle belgesellerde genellikle, ilahi bir varlığın yaratmasından bahsedilmez. Heleki bu belgesel Nat Geo ise bunun çağrışımı bile yapılmaz. Samanyolu'nda izlesek bu belgeseli , " Allahu Teala'nın yaratmış olduğu şu güzel varlığa bakarmısınız " gibi vaaz verirlerdi heralde amına koyim hehe.

Belgeseldeki animasyon ve anlatım şekli oldukça inandırıcı. İnsanları etkilemek için büyük bir etkisi var bunların. Ayrıca kaynak Nat Geo olduğu için, insanlar dogmatik bir şekilde yani sorgulamadan buna inanabiliyor. Neyseki şüpheci biriyim ki yaklaşımlarım farklı. Haliyle kandırılma olasılığım güçleşiyor bu nedenden dolayı. Konuşmaların arasına her zaman bilimsel bulgular katsan ve buna kanıtlar göstersen , konuyla bir şekilde bağdaştırıp doğruluğunu inandırabilirsin her şekilde. Bunu ayırt etmek için ince bir çizgiye dikkat etmek gerekiyor. Mesela, oksijeni ilk oluşturan canlıdan bahsederken sana doğru bir bilgi sunuyor ve kanıtları mevcut eyvallah , ama ardından hemen " evrimleşip " şu canlıya, bu canlıya, bitkiye, ota boka dönüştü diyerek asıl istediklerini bizlere empoze ediyorlar. Bu numarayı yememek imkansız. Bunu medya da yapar, Nat Geo'da yapar.

Dünyanın oluşumu ile ilgili belgesellerde genellikle buzul çağlarına oldukça değiniliyor. Belgeselleri izleyenler ise, " buzul çağı tekrardan olursa ne bok yiyeceğiz amına koyim " tepkisinde bulunuyor. " Yarından Sonra " filminin de konusu bu şekilde. Korkutmak, kitleyi yöneltmekte oldukça etkili bir silah. "Çevreyi kirletmeyin Küresel Isınma götümüzü sikecek " gibi bir söylev yerine , çeşitli görseller ve filmler kullanmak daha etkili oluyor haliyle. " Buzul çağı olmayacak, uyguladıkları sadece korku politikasıdır " demiyorum, ama insanların götlerine pardon gözlerine sokarmışçasına  bu kadar şiddetli bir buzul çağının gösterilmesi , düşüncelerimden bağımsız bir şekilde çok anlamsız bir hal alıyor.

Belgeseli izlemeyen panpalarım için, belgeselde önemli bulduğum bilgileri de fazlasıyla sizlere sunacağım canlarım. Amına koduğumun belgeselinde , ayrıntıya girilmeden sadece bazı canlıların isimleri verilmiş. Kendimce birçok şey araştırdım bu yüzden. Türkçe dublaj halinde izlediğim için , söylenen canlı isimleri de pek anlaşılır değil haliyle. " tehtgrapoh karaya çıkan ilk canlıdır " gibi bir şey duyuyorum, ama asıl söylenen "tetrapod" oluyor amına koyim nasıl bir çelişkiyse hehe.

Belgeseldeki en önemli bazı bilgileri de sizlere sunma isteği kabardı içimde canlarım. Onlara da biraz özet geçeyim ki en azından konunun sizlere faydası dokunsun , bilgilenin.

Stromatolitler ( Algler ) , fotosentez yaparken sudaki kimyasalları ayrıştırarak oksijenin oluşmasını sağlamıştır. İlk olarak 3,5 ila 3,8 milyar yıl önce oluştukları sanılmaktadır. Oluştukları zamandan 2 milyar yıl boyunca gezegenin mutlak hakimi, en gelişmiş yaşam formuydular. Stromalitler, Kambriyen öncesi fosil kayıtlarını barındırırlan ancak günümüzde çok az sayıdadırlar. Batı Avustralya'da ki Shark Körfezi'nde bulunurlar.

Ozon, güneş ışınlarının yaydığı radyasyon ile oksijenin karışımından oluşmuştur.

Karaya ilk ayak basan canlıların " Tetrapodlar " olduğu söyleniyor belgeselimizde.


Timsahların atası gibi bir şey yani bu canlı. Ama bu canlı tasvir edilirken yapılan açıklama kayışı koparacak nitelikte. Karadaki tüm canlıların , tetrapodlardan evrildiği söyleniyor. He amına koyim he. Bilimsel konuşuyordunuz hani ? Şekilsiniz ya hıaaaamına. E be orospu çocuğu aklı olan bir insanın mantığı buna nasıl elverir? Bin bir çeşit dinozor, farklı farklı özellikleri ve görünüşleri  ile nasıl bu şekilsiz yaratıktan evriliyor ? Süzgeçler, nasıl devasa ayaklara dönüşüyor ? Sik kadar kafa ve olmayan boyun, nasıl devasa bir şekilde uzuyor ?


Az önce bahsettiğim özellikleri yansıtan dinozor modeli.

Yukarıdaki capsteki canlının, böylesine bir canlıya dönüşmesinin "sözde mantıklı" açıklaması evrim mi amına koyim ? 

Meşhuuur Before & After karşılaştırmaları var ya hani.  Yapalım bakalım inandırıcı olacak mı.


Yok amına koyim kimse yemez bunu.


Aslında Jessica Simpson da evrim geçirmiş amına koyim bu da inandırıcı gelmiyor hehe.

Şaka bir yana, verdiğim dinozor örneğiyle evrimi tanımlamaya kalkarsan seni oracıkta sikerler. Ama bunu Nat Geo yaparsa, herkes inanır ve " evrim cidden varmış beee " " Evrim Akın'a bak oyhş " triplerine girer. Dogmalara sadece dinde yer verilmiyor ne yazık ki. Böylesine taşaklı olarak görünen kaynakların da her söylediğine kuşkusuz inanıyor herkes. O yüzden şüpheci yaklaşımlarda bulunmanın faydaları vardır. En azından, doğru bilgiye ulaşmanın mümkünatı artar.

Neyse kronolojik olarak ilerleyelim belgeselimizde.

Meksika körfezine düşen meteor ve bazalt selleri dinozorların sonunu getiriyor.

Bu sıralarda sunucu abimiz, " dünyanın yaratıcısı coğrafi aktivitelerdir " gibisinden bir şeyler zırvalıyor. İşin dinsel boyutu haliyle bizleri ilgilendirmiyor. Ama belgesel, bu tipte bir yönlendirmede bulunuyor bizlere. Belgeseli izlerken söylenenlere aşırı takılmıyor izleyen kitle. O sırada bu söyleneni, belirgin bir şekilde algılayamıyoruz. O zaman sıkıntı oluşuyor, bilinçaltı giriyor devreye.


Yeraltında yaşayan küçük memeli canlılar bu felaketlerden sağ çıkıyor.


Buyrun bahsı geçen o memeli canlılar. Yine evrilme muhabbeti dönmeye başlıyor.

Maymundan geldik muhabbetine geldi sıra.


Her şeyin temeli olarak gösterilen , Darwinius Masillae. Seslendiren abimiz hemen bilimsel kayıtlardan bahsediyor bizlere bu sırada tabi. Neymiş efendim " fosil kayıtları, maymunların, şempanzelerin hatta insanların bu canlıdan evrildiğini söylüyor. " efenim duyamadım ? " fosil kayıtları, maymunların, şempanzelerin hatta insanların bu canlıdan evrildiğini söylüyor. " Bi siktir git gözünü seveyim. Dinozorlar için yaptığımız Before&After karşılaştırmasını  bir de bunun için yapalım.


Yapmış olduğumuz Before&After karşılaştırmasına göre, evrim teorisini çürütmüş oluyoruz hehe. Ayrıca dikkatinizi çekerim Lima ablamız sol memesine sing yaptı oyhş hehe.

Bizi ilgilendiren kısımlar bitti canlarım. Belgeselimizin sonunda, seslendiren abimiz bakın ne diyor, " ... dünyamız en azından 4.5 milyar yıl daha yaşayacak. Daha fazla merak , daha fazla terör (?) dünyamızı şekillendirecek "  ve ekliyor  " dünyamızın gelecek hikayesi hâlâ yazılıyor ". 

Silkelenin bakalım açıklayalım şu iki cümleyi. Oradaki terörün anlamı ne amına koyim ? Ne gibi bir mesaj vermek istiyor olabilir ki? Tanımı, terör yerine başka kelimelerle  daha açık ve net yapabilirdi. Bu kelimeyi seçmeleri bana pek tesadüf gibi gelmedi. Dünyanın terör ile şekillendirileceğine dair bir vurgu yapılıyor.

İkinci cümlemize geçelim. Bu ne amına koyim dil anlatım dersine döndü  başlık hehe. "Dünyamızın gelecek hikayesi hâlâ yazılıyor " hani Samanyolu'nda belgesel örneği vermiştim ya dinsel betimlemeler ile, işte o kanaldaki belgeselde böyle bir cümle geçse hiç takılmazdım. Ama dini bir obje olmadan böylesine tanım yapılması bana sembolik geldi. Hele ki, yapılan o terör vurgusundan sonra daha çok anlam kazandı bu düşüncem. İki cümleyi birleştirelim bakalım ne çıkacak ortaya. 

Dünyamız, terör ( kaos ) ile şekillenecek ve bu bir kurgu olacak ( belirli kesimler tarafından planlanacak anlamında ).

Gördüğümü söylüyorum canlarım. Paranoyak , komplo teorisyeni gibi yaklaşımlarda bulunmadan önce verdiğim belgeselin linkine tıklayın, tam olarak 1:30:39 süresinden itibaren söylenenler, benim son değindiklerimdir. Götümden uydurmuyorum , gördüklerimi sunuyorum sizlere.

Ateist panpalarım her zamanki gibi , evrim teorisini savunacaktır büyük bir ihtimalle. Sizlere bu kadar kanıt sundum ki böylesine sikindirik bir teoriyi gelipte bana savunmayın lütfen. Tavuk mu yumurtadan yoksa yumurta mı tavuktan çıkar düşüncesine kafa yorun daha iyidir amına koyim. En azından mantık çerçevesinde.

Özet: Ateistler hadi bunu da açıklayın hehe.












28 yorum:

  1. Bravo panpa yine güzel bir çalışma olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Aynn panpa güzel bir çalışma olmuş tüm yazılarını okudum üşenmeden mk hehe. Bide daha sıklıkla yazı yazsan sewinirim panpa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırmadan ve gözlemlemeden bir başlık açmıyorum panpa o yüzden aralıklı oluyor. Ama bugün 2 başlık yolda takipte kal panpam.

      Sil
  3. Eline sagllik dostum ac2 yi oynamani tavsiye ederim illumunati ile alakali bir oyun olabilir ingilizcen kotuyse turkce yamasi felan da cikti habrin olsun

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık panpa takipteyiz

    YanıtlaSil
  5. amınakodugumun cahili kalkmış evrim teorisini eleştiriyo.öyle timsah birden ni canlıları oluşturdu lan ? yüzmilyonlarca yıl yüzmilyonlarca fosil ve genetik değişim var siktir git araştır biraz.belgeseller özet geçer bitirir gerisi sana kalmış tonlarca araştırma,makale var evrimle ilgili aç oku amınakoyim cahil kalma mal herif.
    evrim biyolojinin ve bir çok bilim dalının temelidir.
    national geographice dogma diyeceğine dinine bak bi onu sorgula önce.ailen doğduğundan beri ne dediyse onla yaşıyon anca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Din dahil her şeyi sorguladın da, evrim teorisi denen sikindirik şeyi mi sorgulayamadın amına koduğumun angavalı. Mantıklı düşünebilen bir insan evladı buna nasıl inanabilir ? Dedenin , dedesinin , dedesinin , dedesinin maymun olduğuna inanacak kadar mı safsın amına koduğumun cahili. Gelipte sikindirik beyninle bilimsel konuşmaya kalkma bana.

      Sil
    2. ulan mal daha evrim teorisi hakkında en ufak bi bilgin yok mal ergen müslümanlar gibi maymundan geldiğini kabul mü ediyon lan ehehe tribindesin
      http://www.frequency.com/video/ng-bilimin-ta-k/33725278 al bak burda izle de öğren neymiş bu evrim maymundan geldiğimizi mi iddia ediyomuş yoksa aynı atadan geldiğimizi mi ? amına kodumun çakma sikkosu seni

      Sil
    3. hala maymundan geldiğine mi inanıyosun diyo ya amk salağı bide çürüttüm diyo.siktir git bi öğren sonra çürütmeye karar ver amk salağı.
      bu arada ben evrimi de sorguladım çok ama bilimsel bir gerçeği ne kadar sorgularsam sorgulayım gerçekten araştırıp okuyunca soru işaretlerim gidiyor saçma çelişkiler kalmıyo

      Sil
    4. aynı atadan gelmekle maymundan gelmek arasında ne fark var? aynı şey.siz dedelerinizin mamun olduğunu kabuletmişseniz diyecek birşey yok.kuzen oluyoruz desenize maymunlar ile.ne güzel kandırmışlar insanları valla bravo darvin e.delinin biri kuyuya taş atmış yüzlerce yıldır çıkarmaya çalışıyorsunuz.

      Sil
  6. Süpersin panpa, yola devam.

    YanıtlaSil
  7. yıl olmuş 2012 hala evrim teorisi denen sikindirik safsataya inananlar var!

    YanıtlaSil
  8. helalsin panpası

    YanıtlaSil
  9. Evrim denen şeyden nefret ederim ve destekleyenlerden de öyle. Ama sen evrim konusunda biraz bilgisiz gibisin. O evrimleşmeyi tek tek açıklayan şeyler var. Baktığında çok mantıklı geliyor. Ama Michael Behe'nin bir sözü vardır. ''Biyoloji hakkında ne kadar az şey bilirseniz evrime o kadar çok inanırsınız'' Haklı da adam. Önce bilim adamları asla yalan söylemez mantığını aşmalı ateistler. Öyle bir söyler ki... Tabi bunun yanında ''sen profesörlerden çok mu biliyosun !111!'' mantığı da aşılmalı. Sizin ''Alimlerden çok mu biliyosunuz'' diyen geri zekalı müslümanlardan ne farkınız var ulan? Amına kodumun götverenleri ateist diyince bile sinirleniyorum amk. Bana dinini sorgulamadı falan diyeni de sikerim. Allah'ı ben 4 yaşında Sinan Özen şarkısıyla öğrendim yani 11 senedir sorguluyorum. Nasıl sorgulamıyım amk nasıl öğrenmişim Allah'ı baksanıza. Yeri geldi Kuran kursuna gittim. Yeri geldi sabah akşam Allah'a küfür ettim. Çarpılmayınca ''Aaa Allah yokmuş'' dedim. Yeri geldi din adına en ağır esprileri yaptım. Yeri geldi ''Ben alimlerden çok mu biliyorum'' diyip aylarca Seyr-i Sülük denen saçma şeyle uğraştım. Yani ne kadar sorgulasanız da benim gibi olduğunuzu sanmıyorum. Amacım kendimi övmek değil. Bir sürü ateistle tanıştım. Ateistleri kendi içimden daha iyi biliyorum. Çünkü hepsi tek tip insanlar. He tek farkları evrenin oluşumuyla ilgili sikindirik teorileri. Size bir soru sorayım mı? Evrim varsa cinsiyetler nasıl oluştu? HADİ BUNU DA AÇIKLAYIN ATEİSTLER 1!!!!11! Bu soruyu çok araştırdım. En sonunda ODTÜ Biyoloji ve Genetik topluluğuna e-mail attım. 1 hafta sonra cevap geldi çok şükür. Ama açıklayamamışlar amk. Adam bana amitoz bölünmeyi anlatmış. AHAHAHAHA!!1! Amitoz bölünme milyonlarca yıl evrimleşip mayoz bölünmeye dönüşmüş. Siktir ordan. Hemde cinsiyetler balıklar oluştuktan sonra ortaya çıkmış. Vay amk. Balıklar birbiriyle telepati yapıp ''Kasıklarına biraz baskı yap da orası içine göçsün am diyelim o boşluğa'' demiş. AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    Olum nesiniz lan siz? Siktirin gidin Allah aşkına ya. Evrim ne olum evrim ne? Valla sövecem amk. Neyse yeter bu kadar yorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. helal olsun kardeş kimsenin çürütemediği teoriyi tek soruyla çürüttün nobele mail atta bu sene sana versinler

      Sil
    2. Ben anlatmıştım cinsiyetlerin evrimini, fakat Sponk kanıtladığım için silmiş.

      Sil
  10. terörü illuminati anlamında söylemiş olmasın ? illuminati yani terör dünyayı şekillendirecek ... yeni bir dünya kuracaklar ..

    YanıtlaSil
  11. kesinlikle.. yorumlar ve üslüp tamamen kopya. bir de orijinallik iddiasında bulunmasa daha bi* tutarlı olurdu.

    YanıtlaSil
  12. Yarım yamalak evrim bilginle bilmiş bilmiş ahkam kesiyorsun. Bilimsel bir teoriyi mahalle ağzıyla anında çürüttün helal sana. Kibirlisin onun için aklını kullanamıyorsun.

    YanıtlaSil
  13. Sen bu evrimcileri boşver müdür bunların nesli tükeniyor artık. Sadece evrimi destekleyen bilim adamlarını okuyup burda ahkam kesiyorlar. Sonrada gelip burda diyorlar ki sen dinini sorgulamıyorsun lan zekasına çaktığım sende akıl olsa biraz okurdun da bu evrimin yalan olduğunu öğrenirdin Adnan Oktar bile milyon tane kaynakta evrimin imkansız olduğunu kanıtlarıyla verdi. Adnan Oktar kadar bile beyniniz yok lan insan şunu okuduktan sonra utanır. Hadi tamam her şeyi geçtim bu sizin evrim cinleri ruhu nasıl açıklıyor onu anlatın bana ben sizin gibi ön yargılı değilim efendi gibi kanıtlarıyla kanırtırsanız eyvallah demeyi de biliriz vesselam.

    YanıtlaSil
  14. alabildiğine ucuz...

    türm insan ırkının bir çift insandan türediğine inanıyorsun da sürüngene niye inanmıyorsun o zaman.

    YanıtlaSil
  15. laftan anlayacak bir tipe benzemiyorsunuz sen ve takipçilerin. ama antropoloji bölümünü bitirmiş ve evrimi en ince ayrıntısına kadar incelemiş biri olarak, eleştirine karşılık vermek istiyorum. bunu seviyeli bir dille yapmak istiyorum.
    senin national'daki belgeseli irdelemek ve eleştirmek için önce gerçekten evrim hakkında iyi bir bilgin olması gerekiyor.
    temel biyoloji, genetik, popülasyon genetiği, hominid filojenisi, hominoid filojenisi, kıtalar paleontolojisi, omurgalılar ve memeliler paleontolojisi gibi temel konuları iyi bilmen gerekir. evrim teorisi 1 saat 1 dakikada en ince ayrıntısına kadar anlatılamaz. yıllarca emek harcaman lazım bu konu hakkında. sadece bu konuda hakkında değil tabi. eğer tanrı ile yaşam tarihini karşılaştırabilmen için ikisini de en iyi şekilde bilmen gerekir. sadece bu da değil. konuştuğun ve eleştirdiğin her konuda en iyi bilgiye sahip olmalısın. akıl yürütmeyle ya da 3 günlük araştırmakla hele hele kulaktan dolma bilgilerle asla eleştiri yapma hakkın yok. evrimsel analiz ve richard dawkins'in bu konuda kitapları var. okumak istersen diye söyledim. madem bu kadar belgesel izliyorsun bilgi edinmeyi seviyor olmalısın.
    bunlar dışında terör olarak bahsedilen sadece savaşlar değildir. savaşlar da doğaya,insanlığa, canlılara çok zarar verir. bundan hariç olarak, doğaya insanın çektirdiği işkence de bir terördür. fabrikalar, arabalar, çevre koruma bilinci olmayan insanlar, zamanında ve aşırı yapılan avcılık, daha fazla kazanma uğruna insnlığından çıkıp doğayı mahveden insanlarda doğa teröristidir.
    yaptığın before/ after karşılaştırması da ne yazık ki sadece seni ve senin gibi hiç bir bilgisi olmadan eleştirine anlam verenleri tatmin eder.
    son olarak söylediğim şu yanlış düşünceyi kafanızdan atın artık. insanlar maymunlardan gelmemiştir. bu yanlış bir söylemdir.insanlar ve maymunlar ortak ataya sahiptir. insanlar da hayvanlar da hala evrimlerini sürdürmektedirler. evrim durağan bir şey değildir. insanlar son halini almıştır diye bir şey yoktur. kültürel evrim de biyolojik evrim de devam etmektedir. gerçekten bok atmak yerine öğrenmek istersen bununla ilgili bir sürü Türkçe ve yabancı kaynak var.
    zaman ayırıp okuduysan teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rezil akılsız it kafası çalışmayan beş para etmez dana ulan insan gibi mükemmel bir varlığın bir balığın evrimi sonucu olduğuna inanıyorsan sen aptalsın ulan şu evrene bak sonsuz bir evren ideal dünya ideal şartlar bunların tesadüf olma olasılığı ne bu kadar büyük tesadüf olur mu evrimciler genetik mutasyon diye salla hani olumlu genetik mutasyon şimdi niye olmuyor böyle mükemmel bir yaşam böyle mükemmel bir dünya tesadüf olamaz git adam gibi öğrenip gel bir bebeğin anne karnındaki gelişimi anlatıyor youtube'a gir bulursun o videoyu izle adamın konuşmalarına dikkat et butlaka bir yaratıcı olduğunu anlatıyor richard dawkins dediğin hıyarda matamatik profosörü tarafından susturuldu it gibi kaldı


      ŞERİAT ŞERİAT ŞERİAT

      Sil
  16. richard dawkins'i kaynak göstererek ve ben bilirim havasında yazan üsteki yorumun sahibi arkadaş senin için yazıyorum. bir iki bilimsel terim kullanarak evrim teorisine inanmamız için bizi müthiş bir şekilde ikna edebileceğini sanıyorsun herhalde.o çok övdüğün richard dawkinsin bir numaralı ateist ve illuminati adamı olduğunu ve yazdığı bütün kitaplarını insanları sadece inandığı şeye ikna etmek için yazdığını da bilmiyorsundur sen şimdi.Tabi adamın satanizm inancını benimsediğini de.Hatta yaratılışla ilgili bir soru soruluyor bu adama ve adam bu soruyu cevaplayamadan kaldığı bir video mevcut çok bilgilisin ya bunu da izlemişsindir herhalde söylesene o zaman bu adam güya kendi inandığı ve yıllardır anlattığı şeylere rağmen nasıl o soruya cevap veremiyor çünkü adamın herşeyi kurgu,yazdıkları anlattıkları herşeyi planlı ve sırf sizin gibi ben kültürlüyüm okuyorum havalarında gezinen o salakları inandırmak için yapıyor herşeyi ve sizde o yemi yutuyorsunuz aferin.Bu sitenin sahibine ve burda yazılanları okuyup inananları aşağılayan tip sen bizim gibi olma olayları biraz objektif gözle görmeye çalış ve birşeye tamamiyle inanmadan önce onun tersini savunanları da oku,öğren.Sonra yine kendin karar ver neye inanacağına.Bilgili bir ahmak,cahil bir ahmaktan daha çok ahmaktır. Tam seni anlatıyo bence.
    Aslında Nat Geoyla ilgili yazcaktım panpa ama bu yorumu görünce dayanadım:)harikasın devam et deşifrelere:)Bu arada bnde bu Nat geo belgesel seti almıştım gazeteden kuponla salak gibi,tabi o zmn bilmiyoduk bunları ama neyse orda da vampir belgeseli falan vardı,birde bunların yaptığı şey bu vampirler gibi doğaüstü,tuhaf vs.şeyleri açıklıyor ve belgesellerin sonu hep mi acaba gibi bitiyor.Kanımca insanları yanlış şeylere inandırmak ve doğruyu yanlış göstermek amaçları.Neyse çok yazdım.hadi sağlıcakla.

    YanıtlaSil
  17. Bir biyolog olarak evrim ile ilgili yorumlarının beni benden aldığını söylemeden geçemeyeceğim arkadaşım :) Bir buçuk saatlik belgeseli izleyip konuyu anladığını düşünüyosan çok yanılıyosun.

    Artı yazarken biraz özgün olmaya ne dersin? Tam bir michael sikkofield çakmasısın.

    YanıtlaSil
  18. evrim teorisi Darwen tarafından ortaya atımış bir şeydir Darwende bildiğiniz gibi 33.dereceden bir masondor sonuç evrim teorisi illuminatinin ateislere verdiği en büyük hediyedir başkada hiç bir din hiç bir mezhep buna inanmaz ya aptaldır ya da hayattan bir beklentisi olmayan yaşamsal ihtiyaçlarını devam ettiren boş insanlardır.

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Sadece küfür ve nesnellikten uzak düiünceler var. Evrim teorisi adı üstünde bir teoridir, yarın öbür gün yanlışlanabilir ama senin yaptığın ''olur mu öyle şey amk'' yorumu tamamen içi boştur. Dediğim gibi evrimi ancak varsa kanıtlarla çürütebilirsin o da yoksa söylemlerin birer çöp.

    YanıtlaSil