23 Nisan 2012 Pazartesi

Derby

Eskiden gilette mach 3 mü varmış amına koyim. Derby jiletleri traş köpükleri vardı. Ciltler ne kadar tahriş olsada kullanılırdı mecburiyet sonuçta. Ali Desidero oynardı reklamlarında. Liseli olmayan piçler bilir. Biz yinede capsimizi verelimde.


Bu kadar taşak yeter konumuza geçelim ehehe.

Derbi denildiğinde akla gelen şey Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş takımlarının birbirleriyle olan "zerre" kadar zevk alınmayan maçlardır. Zevksiz misin sen amına koduğumun saftiriği dercesine bir tepkiniz olmuştur farkeder gibi oldumda onada cevabım var. Bu tepkiyi veren kişiler genellikle El Clasico maçlarını izlemeyen sınırlı kaynaklara sahip , maçı maç olduğu için izlemeyip maça kavgaya gidermişçesine giden "Spor"dan zerre anlamayan şahıslardır. El Clasico aklıma gelen ilk örnek oldu aslında bunun gibi örnekler saymakla bitmez ama sürekli takip ettiğim için bu örneği size veriyorum. Barca - Real Madrid karşılaşmalarını izledikten sonra aklıma gelen ilk şey Türk Futbolu da neymiş oluyor. Real Madrid , onlara hakem tarafından yapılan birçok haksızlığa karşı maç boyunca yılmadan mücadele verip pislik yapmadan oyununa devam ediyor. Gel gelelim Türk takımlarına. Maçı oynamak yerine hakeme olan itirazlar maçın cılkını çıkartıyor insanın izleyesi gelmiyor. Bu tip maçlar anca insanın hayatından 90dk çalıyor başkada bir katkısı olmuyor. Maç muhabbeti yapma çabasında değilim piçler. Dünkü derbi sonrası içimi dökme gereği duydum.

Gel gelelim taraftarlardaki durum daha vahim. Bahsettiğim gibi taraftarlar kavgaya gidermişçesine maça gidiyor. Spor müsabakası izleyeceklerinden habersizler sanki. 

Aslında haksızda değiller böyle olmakta. Güzel ülkemde spor denince akla futboldan başka hiçbirşey gelmiyor malesef. Çeşit yok anasını satayım ne yapsınlar. Gün boyunca Erman Toroğlu'nun, Şansal Büyüka'nın ve artık bunlar gibi malesef onlarcasının zırvalarını dinlemek zorunda kalıyoruz. Futbolu sadece bir spor olarak görmediğimiz sürece gelişmiş bir ülke olmak bizim neyimize ? 

Yıllardır "gelişmiş ülkeyiz" zırvasını bize yutturma çabasında olanlar var. İstatistiki bilgilere dayandırarak bunları yapmaya çabalıyorlar. Ama durum şöyleki yıllardır "gelişmekte" olan ülkeyiz. Ülkenin gelişmişliği sadece futboldan ibaret değil anlattıklarımı bu yönde algılamayın sadece örneklendirilmesini bu yönde yapıyorum.

 Halkı iddia kuponları vb. şeylerle uyuşturup sadece bu yönde yönlendirmek kimilerinin işlerine geliyor. 3 kişiden en az 1'i iddia oynuyor artık günümüzde. Kim istemezki gençleri böyle şeylerle uyuşturup onları yönlendirmek ve kendilerine karşı gelmemelerini sağlamak ?  

Şöyle bir örnekte vermek istiyorum. Kısa bir süre önce bir halısahanın kenarında oturdum. İdman için bir takım çıktı sahaya göz ucuyla izliyorum. Garip garip ısınma hareketleri vardı.Ve saha kenarında kask ve özel formalar vardı. Amerikan futbolu idmanı olduğunu anlamam biraz zaman almıştı haliyle şaşırdım ama mutlu oldum. Aradan 1 , 2 saat geçti bunlar hala idman yapıyor. Kendi kendime diyorum kesin kıran kırana eğlenceli bir maç olucak ve büyük bir zevkle izlicem. Gel gelelim böyle birşey olmadı biraz hayal kırıklığına uğradım. Paslaşmakta zorlaştılar ve sadece 1 kez rakip takımın oyuncuları birbirine müdahale edebildi ve onda da biri kalçasından sakatlandı. Yani diceğim şu ki azimle sıçan taşı delermiş hehe. 

Bir sonraki yazımda yine bir klip ifşasıyla karşınızda olucam sayın piçler sağlıcakla kalın.

2 yorum:

  1. piç şu rengi değiştir önce yoksa okunmazsın...

    YanıtlaSil
  2. sayfa üzerinde uygun tema için değişiklikler yapıyorum göz yormaması amacıyla.

    YanıtlaSil